Saturday, May 29, 2010

Jalan , aku berjalan . Aku tak hirau yang dikiri dan dikanan , aku terus berjalan , Tak aku sangka , sudah sejauh ini perjalanan aku , telah banyak rintangan yang aku tempuh untuk aku terus berjalan didalam sebuah tempat bernama hidup ini , sudah begitu banyak juga suka dan ketawa yang dah aku rasa .

Aku hebat , yah aku manusia terhebat . aku melalui pelbagai perkara , mencuba banyak benda tak kira yang sakit mahupun yang indah . Aku bukan manusia hina , bukan juga manusia malang tetapi aku adalah manusia bertuah .

aku harus berterima kasih kepada-Nya . Ya , terima kasih kerana memberi aku kesempatan untuk melalui dan merasai banyak perkara didalam hidup ini . Keindahan adalah anugerah dan kesakitan adalah pengajaran terbaik buat aku .

Kini , aku berdiri di suatu tempat , tetapi ia bukan lah destinasi aku . Di suatu tempat yang membolehkan aku menoleh kebelakang. Lalu , aku menarik nafas , tersenyum sendirian melihat perjalanan aku sendiri yang rupanya selama ini sangat cantik dan indah . Perjalanan harus diteruskan . Aku tak mungkin dapat berpatah semula , tetapi kenangan - kenangan silam akan terus hidup dalam hati .

Aku memandang kehadapan , dan hati kecilku berkata , perjalanan di hadapan , tidak tahu lagi sejauh mana . Destinasi bukan keutamaan aku , liku , sakit , perit , suka , tawa yang bakal aku temui dalam perjalanan nanti adalah sesuatu yang paling bermakna dalam hidup .

Semoga aku akan terus menjadi seorang manusia hebat :)

2 comments:

  1. InsyaAllah..
    ko sudah mnjadi manusia yg hebat dengan apa ko lalui...:)

    with luv..

    wanie..:)

    ReplyDelete