Friday, October 8, 2010

Allah loves you yaya. Yes, He loves you...

Just take your time to digest these verses of Love from Allah:

Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa [1] semuanya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (53)

Dan kembalilah kamu kepada Tuhanmu, dan berserah dirilah kepada-Nya sebelum datang azab kepadamu kemudian kamu tidak dapat ditolong [lagi]. (54)

Dan ikutilah sebaik-baik apa yang telah diturunkan kepadamu dari Tuhanmu [2] sebelum datang azab kepadamu dengan tiba-tiba, sedang kamu tidak menyadarinya, (55)

supaya jangan ada orang yang mengatakan: "Amat besar penyesalanku atas kelalaianku dalam [menunaikan kewajiban] terhadap Allah, sedang aku sesungguhnya termasuk orang-orang yang memperolok-olokkan [agama Allah]. (56)

atau supaya jangan ada yang berkata: ’Kalau sekiranya Allah memberi petunjuk kepadaku tentulah aku termasuk orang-orang yang bertakwa’. (57)

Atau supaya jangan ada yang berkata ketika ia melihat azab: ’Kalau sekiranya aku dapat kembali [ke dunia], niscaya aku akan termasuk orang-orang berbuat baik’.

[Surah Az-Zumar ayat ke 53-57]

No comments:

Post a Comment