Monday, November 22, 2010

Aku budak yang suka main kotor dan busuk
Aku main dalam longkang
Habis bau badan aku dengan bau muntah
Itu Aku

Aku budak yang sudah mandi dan cantik wangi
Aku bersolek bagi cantik-cantik
Tubuh aku semburkan dengan bau-bauan asyik
Itu Aku

Aku main kotor dan busuk lagi
aku main dalam longkang lagi
Kadang-kadang aku ke lumpur
Bau-bau busuk pekat melekat itu kembali
Itu aku

Kemudian,
Aku mandi dan bersihkan diri kembali
Bau-bau wangi dan bersolek lagi
Biar nampak indah lagi
Ya, Itu aku

Dan perkara yang sama berulang-ulang lagi
tidak pernah berhenti jadinya

Segala lorong dan jalan telah aku lalui
Sempit dan luas
Berdebu dan segar
Gelap dan terang
Aku redahi
Aku jalani

Ini kisah hidup
Ini Aku

Aku melaluinya sendirian
Tanpa sesiapa
Mereka cuma mampu melihat
Merenung perjalanan aku dari jauh

Kadang aku terjatuh
Malah pernah aku tersungkur dan bergolek
luka parah , cedera ringan
Aku dah merasa

Tapi
Kadang ada senyum dan gelak ketawa
Aku bahagia
walau seketika

Indahnya hidup
Aku merasa semua
Aku menjadi semua
Dan, aku tidak kesali semuanya

Pengalaman
Pelajaran dan guru hidupku
Paling terhebat

Aku percaya
di akhir sakit ini
ada senyum bahagia menunggu

Aku percaya
Tuhanku selalu bersama ku
tidak pernah meninggalkan aku

Aku percaya
pengalaman perit itu
sebagai peringatan kepada kehidupan depan

No comments:

Post a Comment